עליות מחירים – אחרי החגים
עליות מחירים? רשתות המזון הגדולות בישראל מתכוונות להעלות מחירים מיד לאחר החגים כשהצפי עומד על התייקרות של עד 10%. במסגרת גל ההתייקרויות הצפוי יעלה המחיר של מוצרי החלב וזאת לאחר שרשתות המזון יאשרו את הבקשה מצד המחלבות מתוך הבנה שצעד זה הינו מחויב המציאות.
נסביר כי עליית המחירים של מוצרי תנובה וטרה לא קשורה לעלייה במחיר של חומרי הגלם או הסחורות בעולם. למעשה עליית המחירים נכפתה עליהם בהעדר האישור לייקור המוצרים שבפיקוח.
מסתבר שהמחלבות הגדולות, ובראשן תנובה, מחוייבת להעלות מחירים לתפיסתה, לאור הפגיעה בתוצאותיה. ומאחר והממשלה לא עומדת בהבטחה שניתנה לעדכן את המוצרים שבפיקוח היא מחייבת את המחלבות להעלות מחירים של מוצרים נוספים שבשיווק.
מתברר שלא רק תנובה תעלה מחירים מיד לאחר החג אלא גם מחלבת טרה שבבעלות קוקה קולה ישראל שביקשה לעדכן מחירונים בחלק ממוצרי החלב.
על פי הערכות, למרות ריח הבחירות שבפתח, גם יצרניות נוספות, יבואנים וחברות מזון נוספות לא יעמדו בפיתוי וינצלו את המומנטום של אחרי החגים כדי להעלות מחירים.