טיפים לחיסכון בהוצאות המשרד
הקמת משרד היא הליך מורכב ומרגש. אם החלטתם לצאת לדרך עצמאית ולפתוח משרד משל עצמכם, ודאי תגלו שתהליך ההקמה אינו פשוט ובטח לא זול. רוב בעלי העסקים לוקחים הלוואה ייעודית לפתיחת עסק, אבל לא לוקחים בחשבון את גובה ההוצאות השוטפות שיש על משרד עובד.
1. בדקו היטב את תנאי ההלוואה להקמת משרד שאתם לוקחים. ערכו סקרי שוק בין הבנקים ומקורות המימון השונים, בדקו מהם התנאים המוצעים לכם וערכו משא ומתן. שכלולו בגובה ההלוואה המבוקשת גם את ההוצאות השוטפות של החודשים הראשונים וקחו לכם מקדם בטחון.
2. הכינו תוכנית עסקית שנתית, הגדירו תקציב לכל סוג פעילות, בהתאם לצורכי העסק ואל תסטו ממנה.
3. נהלו מעקב הוצאות שוטף. הקפידו על ניהול רישום או מנו את אחד מהעובדים להיות אחראי על ניהול המלאי ורישום ההוצאות השוטפות של המשרד.
4. עבדו עם ספק סיטונאי של ציוד משרדי. במקום לקנות כל פעם ציוד משרדי בצורה מזדמנת, ערכו סקר שוק ובחרו ספק סיטונאי אחד שגם יעניק לכם מחיר מוזל וגם יעשה שליחויות עד אליכם לעסק. ודאו האם יש מינימום הזמנה והקפידו לערוך רשימה של הדברים שאתם צריכים ולהזמין באופן מסודר.
5. התאימו את הטכנולוגיה לצרכי העסק. אם העסק שלכם מושתת על מחשבים או על הדפסות, עדיף לכם להשקיע קצת יותר ולרכוש מחשוב ומדפסות טובות ואיכותיות, מאשר לחסוך כאן ולרכוש ציוד שלא יתאם את הצרכים שלכם, יעכב אתכם ואת העובדים שלכם בעבודה וידרוש תיקונים רבים ותכופים. ודאו שהחברה ממנה רכשתם מעניקה לכם שירותי תיקון ותמיכה.
6. שימו לב למכשירי החשמל שאתם רוכשים למשרד. בייחוד במשרדים יש נטייה לבזבז יותר חשמל, לכן הקפידו לצרוך מכשירי חשמל בעלי דירוג אנרגטי נמוך (האות A מסמלת כי המכשיר הוא בעל רמה גבוהה בחיסכון אנרגטי, ואילו האות G מציינת כי המכשיר זולל חשמל).
7. רכשו ביטוח. בדקו עם סוכן ביטוח מה הכיסוי הנרחב ביותר שאתם יכולים לעשות ועשו אותו. זה אולי יותר יקר בכל חודש, אבל יציל אתכם במקרים של תביעות, נזקים, פיטורים ושאר רעות לא צפויות.
בהצלחה!
לקבלת הלוואה להשקעה
ללמוד עוד על אפשרויות מימון והלוואות לעסקים
הקליקו להלוואה לכל מטרה